"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2021 Брой 13, 2021

Ролята на родителя при ученето онлайн

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
31-03-2021
in Брой 13, 2021
A A

Повече от 2/3 от родителите активно помагат на своите деца в процеса на обучение от разстояние в електронна среда. Основен проблем обаче остава осигуряването на необходимите електронни устройства. Изводите са част от проучване за обучението от разстояние в електронна среда на учени от Педагогическия факултет на Пловдивския университет.
Проучването е направено на базата на емпирично изследване с общо 10 379 респонденти – 8767 родители и 1612 учители, съобщават авторите му – проф. Дора Левтерова и проф. Галин Цоков от ПУ „Паисий Хилендарски“. Родителите на ученици в началния етап отделят средно два часа дневно, за да подкрепят децата си в процеса на обучение от вкъщи. Около 18% от времето „отива“ за помощ при научаване на учебно съдържание. Повече от половината учители смятат, че родителите качествено подпомагат децата си в обучението от дистанция. Анкетираните учители споделят също, че отделят средно 1,5 часа дневно за подпомагане на родителите – включително за редовна обратна връзка и помощ при използването на електронната платформа. Ако семействата не могат да осигурят електронни устройства за децата си, най-често взаимодействието се осъществява по телефона или чрез предоставяне на хартиени материали.
Учените са отделили специално внимание на трудностите и предизвикателствата, пред които се изправят всекидневно родителите. Един от основните проблеми е, че децата в половината анкетирани семейства не разполагат със собствено електронно устройство. Предизвикателство за родителите на по-малките ученици в начален етап е липсата на изградени учебни умения и развит самоконтрол у децата. Част от родителите смятат, че поради ниската възраст на децата не трябва да се осъществява обучение в електронна среда. При много от учениците е необходимо да има технически грамотен възрастен, който да подпомага детето при работата както с електронното устройство, така и с обучителната платформа. Голямата част от родителите изпитват по-големи затруднения да помагат на детето си при учене онлайн, отколкото при присъственото обучение – още повече ако трябва едновременно с това и да работят от вкъщи. Родителите споделят също, че им е необходима допълнителна информация и помощ, за да могат да работят успешно с електронната платформа, както и че често изпитват сериозен недостиг на педагогически компетентности да подпомагат децата си.
Въз основа на проучването е изготвено специално ръководство за родителите при подпомагане на децата им при обучение в електронна среда. „В него се опитваме да дадем практически съвети на родителите как да се справят с трудностите. Описани са различни възможни стилове на общуване – в зависимост от решаваните задачи, етапа на обучение, в който се намира детето, и от нивото му на психологическо развитие. Засегнали сме и теми като онлайн сигурност, етикет за общуване в Мрежата, формулирали сме съвети за начини за общуване на различните етапи“, обясни проф. Галин Цоков.

Your Image Description

Свързани статии:

Беленски ученици ни представят в PIRLS Търсят се новите лица на науката Курсове по дигитални умения за 1,6 млн. българи Допълнителни 1,5 млн. лева за 4-годишните

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Репортер

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Неправилни изрази с глагола ИМАМ

Next article

Беленски ученици ни представят в PIRLS

Next article
Беленски ученици ни представят в PIRLS

Беленски ученици ни представят в PIRLS

В ход е дигиталното обучение

Търсят се новите лица на науката

В ход е дигиталното обучение

Курсове по дигитални умения за 1,6 млн. българи

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"