"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 27, 2020

Седмокласниците с по-високи резултати по математика

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-07-2020
in Брой 27, 2020
A A

Резултатите, постигнати на Националното външно оценяване по математика след VII клас, тази година са по-високи в сравнение с 2019 г. Това бе обявено при представянето им в МОН. 349 седмокласници са изкарали максималния брой точки на НВО по математика, докато през миналата са били 141. Трима ученици от Бургас, Варна и Плевен имат по 100 точки и по двата предмета, а 20 нямат нито една точка както по БЕЛ, така и по математика. Осем ученици са изкарали 6.00 на изпита по български език и литература (БЕЛ) спрямо 16 през 2019 г.
„Резултатите по математика са тревожни, въпреки че има повишаване спрямо миналата година“, коментира министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. По думите му, децата от семейства, които имат отношение към образованието, са подобрили резултатите на външните оценявания. При другите е обратното.
Вълчев посочи, че започват по-задълбочен анализ на обучението от разстояние, който ще бъде готов през следващите няколко месеца. „Трябва да има повече тестове, които да мерят интегрално знанията на учениците. Това се опитват да правят образователните системи в цял свят. За учениците е важно да четат много и да развиват мисленето си, а не само да заучават и наизустяват“, категоричен е министърът.
Тази година явилите се ученици на изпита по БЕЛ са 56 822, а по математика – 56 767 деца. Това е втората година, в която НВО се провежда в този формат. Като цяло, резултатите са съизмерими – по математика са по-високи с близо
3 точки, а по БЕЛ са по-ниски с 2 точки от миналогодишните. Средните точки по БЕЛ тази година са 51,06 при 53,06 през миналата, а по математика са 36,33 при 33,62 година по-рано.

По-ниските резултати по БЕЛ се дължат на отворените въпроси, посочиха от МОН. Резултатите показват, че седмокласниците срещат трудност при овладяването на книжновноезиковите норми и се затрудняват при разпознаването на частите на речта и на изречението. За сметка на това все по-уверено извличат информация от текст и се ориентират в изучавани творби по отношение на автор, герои, теми и проблеми. Оказва се обаче, че близо половината от учениците не успяват да разчетат внушенията в цитат на изучавана творба. Също така седмокласниците преразказват, като изграждат цялостен текст, но невинаги фактологически вярно и подробно.
Резултатите от НВО по математика показват, че учениците успешно се справят с прилагането на действия с цели изрази и зависимости в правоъгълен триъгълник, но се затрудняват при превръщане на десетична дроб в обикновена и координати на точка, симетрична на друга спрямо координатна ос в правоъгълна координатна система. Около 1/3 от учениците работят по първите две подусловия, но до крайния отговор достигат и получават максимален брой точки около 4,5% от тях. По последните две подусловия на изпита по математика работят само 6,5% от учениците.
В топ 10 на училищата с най-висок резултат по БЕЛ са МГ „Д-р П. Берон“ – Вар-
на (90,43), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (90,11), ЧОУ „Света София“ – София (89,23), СМГ „П. Хилендарски“ – София (88,46), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (86,16), ПМГ „Сергей Корольов“ – Благоевград (85,46), МГ „Баба Тонка“ – Русе (85,15), ПЧМГ – София (84,62), ППМГ „Добри Чинтулов“ – Сливен (82,14) и ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ – Хасково (81,86).
В призовата десетка по математика влизат МГ „Д-р П. Берон“ – Варна (96,45), ППМГ „Акад. Никола Обрешков“ – Бургас (95,34), ПЧМГ – София (95,21), СМГ „П. Хилендарски“ – София (94,46), МГ „Акад. К. Попов“ – Пловдив (92,26), МГ „Баба Тонка“ – Русе (90,11), ЧОУ „Света София“ – София (89,90), ПМГ „Акад. Сергей Корольов“ – Благоевград (89,66), ППМГ – Ловеч (85,81), и ППМГ „Гео Милев“ – Стара Загора (81,82). В класацията не участват училищата, които имат под 20 ученици.
Учениците могат да подадат заявленията за класиране от 3 до 7 юли 2020 г. Кандидатстването е електронно, но се запазва възможността за подаване на заявление и на хартия в училища гнезда. Обявяването на списъците с приетите ученици на първи етап на класиране е до 13 юли.

Your Image Description

Свързани статии:

Необходим е център по училищна психология Default ThumbnailАгенция поема ОП за наука и образование Неравенството остава предизвикателство за ЕС Иновативни продукти от лечебни растения

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags АКЦЕНТ на броя

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share2Tweet
Previous article

Още инвестици в научен потенциал

Next article

Сговорна дружина

Next article
Вестник "Аз-буки"

Сговорна дружина

В ход е дигиталното обучение

Иновативните проекти под лупа

Изкуственият интелект на помощ срещу дезинформацията за COVID-19

Изкуственият интелект на помощ срещу дезинформацията за COVID-19

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"