"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 18, 2020

Ученици помагат на учители в новата електронна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-04-2020
in Брой 18, 2020
A A
Директорката Ирена Дойчинова не пропуска да поздрави учениците, които се справят добре в различните състезания

След обявяване на извънредното положение педагогическият колектив на
143. ОУ „Георги Бенковски“ в София взима решение обучението на учениците през първата седмица да се осъществява през електронната платформа „Школо“. Учителите се насочват към реално видео обучение чрез различни платформи – ZOOM, Google Classroom и Skype. Формата на преподаване е съобразена с възрастта и учебните предмети на децата. Учителите от начален етап на образование и тези по български език и литература, математика, „Човекът и природата“, информационни технологии, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда преподават в онлайн платформи, чрез които се осъществява
видеоконтакт с учениците.

Поставят се задачи за домашна работа, които учениците решават и изпращат за проверка по електронната поща или чрез „Школо“. Онлайн тестовете се проверяват от учителите и се коментират типични грешки. Учителите по всички останали предмети качват в електронната платформа линкове със задачи за учениците, както и видеоуроци в „Уча.се“ и други видеоматериали за по-лесно възприемане на учебния материал. След подготовката на урока и написване на домашната работа учениците осъществяват обратна връзка със своите учители по електронната поща. Видеоуроци има дори и за часовете по физическо възпитание.
„Колегите, макар и малко притеснени в началото, ежедневно доказват на себе си, че могат да бъдат креативни, и се справят отлично.“ Това казва директорът на 143. ОУ „Георги Бенкосвски“ Ирена Дойчинова. Съвсем разбираемо, в началото има трудности. Заради огромното натоварване електронните платформи се сриват една след друга. Но към днешна дата всичко е спокойно – и педагозите, и децата работят с удоволствие. Директорката споделя, че ситуацията е позволила учителите да опознаят по-добре учениците и техните възможности. „Оказа се, че сме подценявали децата. Те са по-дисциплинирани, по-отговорни, по-изпълнителни, по-креативни, по-учещи. Дигиталните компетентности на учениците със сигурност са на високо ниво. Те се справят отлично в електронна среда и работят без проблеми с електронни ресурси във виртуална среда. Помагат си помежду си, но помагат и на своите учители. Какви времена! Да, учениците успешно подкрепят учителите си в това предизвикателство“, отбелязва Дойчинова.
По думите ѝ, още е рано да се прогнозира каква част от учебната програма по съответните предмети ще бъде покрита. Надява се, че ако учебният процес продължи да се реализира в обем и в пълнота както до момента, ще се справят на 99,9%.

„Ако извънредната ситуация бъде удължена, ще създадем организация, каквато МОН препоръча“, казва директорката. Алтернативите са много – може да се организират учебни занятия в събота или просто ще се удължи учебната година в определените срокове. Ръководството на
143. ОУ има готовност да реализира на практика такова решение. Директорката посочва и още една възможност, която от години предоставят на учениците си, които по обективни причини не са постигнали максимални резултати – организация на лятно училище в продължение на 20 работни дни. По думите ѝ този вариант е напълно приложим.

Ирена Дойчинова отбелязва с гордост, че всички ученици участват в обучението на 100%. Неоценим помощник в тази нова учебна ситуация са родителите, които помагат на педагозите с разбиране и поемане на отговорност да контролират обучението и самоподготовката на своите деца. „Благодарни сме, че
много родители подкрепиха учителите при стартирането на онлайн обучението.
Може би не така щяха да стоят нещата днес, ако училището ни нямаше изградени традиции за взаимодействие с родителите“, изтъква тя. В новата ситуация само се потвърждава фактът, че родителите и учителите винаги са били партньори за общата кауза – децата. Целта е те да се изградят като добри хора, креативни и мислещи, устремени към високи цели.

Тази година 143. ОУ „Георги Бенковски“ чества 100-годишен юбилей. „Много история, традиции, резултати. Много труд, всеотдайност и професионализъм на поколения учители, ученици, родители“, казва с гордост Дойчинова. Днес в училището се обучават 775 ученици в 31 паралелки. От години се изграждат клубове за занимания по интереси в различни направления. Децата се изявяват в две вокални групи, в състав за народни танци, спортни танци, мажоретен ансамбъл – I клас, таекуондо, роботика и програмиране, футбол и шах. Училището работи в партньорство и с читалище „Възраждане“. Разбира се, близостта на 143. ОУ до големия спортен център „Герена“ дава възможност на много техни възпитаници активно да тренират художествена гимнастика, баскетбол, футбол и много други спортове. От тази учебна година учебното заведение участва и в проект на МОН „Образование за утрешния ден“ – обучение на учениците за постигане на базови дигитални умения.

В училището се обучават 16 ученици със специални образователни потребности. За тях се грижат всички учители, както и психолог и ресурсен учител, назначени на щат в училището. По думите на директорката, в настоящата ситуация с учениците със специални образователни потребности се осъществяват и дейности по допълнителна подкрепа за личностно развитие чрез индивидуални видеоконсултации
и възлагане на задания за самостоятелно изпълнение.

Ирена Дойчинова заявява, че подкрепя идеята за задължителната предучилищна подготовка на 4-годишните деца, но конкретно проучване по темата за нагласите сред родителите все още не е провеждано. В I клас при тях постъпват деца, които са посещавали детска градина. По думите ѝ, трудности със социализацията и усвояването на учебния материал срещат някои деца. Но с много търпение и любов от страна на началния учител и на училищния психолог те бързо преодоляват стреса, породен от промяната на средата, и лесно се адаптират към училищната среда. Ходенето на училище вече е удоволствие, завършва с усмивка Ирена Дойчинова.

Your Image Description

Свързани статии:

Време за открития и предизвикателства Default ThumbnailУчителите трябва да са и психолози Бургаски ученици създават райска градина Средище, където се раждат идеи

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Региони

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share5Tweet
Previous article

На върха на знанието

Next article

Време за открития и предизвикателства

Next article
Време за открития и предизвикателства

Време за открития и предизвикателства

Много държави отлагат изпитите

Много държави отлагат изпитите

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

303 българи участваха в хакатон срещу вируса

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"