"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2020 Брой 11 2020

Пловдив в облака

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-03-2020
in Брой 11 2020
A A
Облачната технология създава условия за екипна работа

Деляна ЛУКОВА

Как въвеждането на облачната платформа е трансформирало административните процеси, обучението и образователната среда в Пловдив. Отговор дават резултатите от допитване, проведено от Центъра за творческо обучение и Община Пловдив, в което участват 9 директори, 188 преподаватели от 30 училища и 49 сертифицирани Google учители от 11 учебни заведения.
Опитът на пловдивските училища показва, че облачната платформа се превръща в основа както за създаването на нови, така и за развиване на съществуващи иновативни практики в управлението, учебната дейност и училищната среда. Облачната технология създава условия за екипна работа между учители и ученици и облекчава административната работа, сочат данните от анкетата.
„Училище в облака“ стартира през 2016 г. като проект на Община Пловдив и Центъра за творческо обучение. Днес, три години след началото, 52 общински и 4 държавни и частни училища, както и отдел „Образование“ на Община Пловдив, разполагат с облачна платформа. Тенденцията е до 2020 г.

100% от пловдивските училища да са в облака. Броят на активните потребителски профили на учебните заведения в облака надвишава 13 000 – над 30 % от всички учители и ученици в общината.
В Пловдив има 170 Google сертифицирани учители и трима обучители, от които се очаква да подпомагат работата на своите колеги за създаване на учебно съдържание в облака, да споделят добри практики и учебни материали, да провеждат вътрешни обучения.
Като основна причина за въвеждането на облачната платформа Google G Suit директорите определят желанието да имат контрол върху информацията и нуждата от споделено пространство за работа на административния екип. Не на последно място, това се оказва важ­но за имиджа на управляваното от тях учебно заведение. Запитани за съдържанието на споделената папка в облака, директорите посочват: нормативни документи на МОН, правилник за дейността на училището, заповеди, графици, учебни програми.

Според проучването над 78 000 електронни писма са изпратени от 3293 учители и ученици само за първите четири седмици от началото на настоящата учебна година. Наличието на екипни дискове показва, че учители и мениджмънт споделят информация и шаблони на документи в облака, което „намалява пътя на хартията“.

Всички училища са сменили официалните си електронни адреси за кореспонденция, а директорите имат достъп до електронните пощи и файлове на училището директно от смартфоните си. Анкетираните са категорични, че облакът улеснява и ускорява комуникацията.
Лаптопите се оказват изключително важни за успешното внедряване на платформата. Училищата, които осигуряват такива, имат по-устойчиви резултати. По мнението на анкетираните лаптопите за учители не могат да бъдат заменени ефективно от стационарни компютри в класните стаи, в учителската стая или от таблети.

Google G Suit за образованието дава достъп до приложения, специално разработени за училища. Такива са „Google класна стая“, „Google експедиции“, „Google формуляри“ с режим за тестове. Трите приложения позволяват планиране и провеждане на учебни занятия, възлагане и приемане на домашна работа, индивидуални задачи и групови проекти. Изводите от допитването показват наличие на повече от 300 Google класни стаи само в четири от училищата. Всеки ученик, който има профил в облака, участва в поне една класна стая. Две от четири училища използват специални приложения като „Google експедиции“, за да обогатяват преживяването в класната стая.

 

ЕГ „Иван Вазов“ е първото Google референтно училище на Балканския полуостров. Гимназията използва 52 Chromebook лицензирани устройства.
„Лицензите предоставят всички настройки за wi-fi мрежата и списък със сайтове, забранени за отваряне. Така не е нужно да настройваме компютри, когато сменим паролите и настройките на мрежата, а едновременно с това предоставяме сигурна среда за учене“, обяснява зам.-директорът Мария Атанасова. Обучението се извършва по модела 1:1, при който всеки ученик и учител имат електронно устройство и свързан към него персонален профил.
От началото на учебната година този модел се прилага още от СУ
„Св. св. Кирил и Методий“, СУ „Черноризец Храбър“, ОУ „Яне Сандански“, ОУ „Екзарх Антим I“, ОУ „Димитър Талев“ и Професионалната гимназия по хранителни технологии и техника.

 

 

Your Image Description

Свързани статии:

Опитът на „Здравец” показва ползата от предучилищната подготовка Професионални гимназии с нов облик Всеки учител с онлайн профил за професионална квалификация Родопски чанове звънят в Неапол

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
share3Tweet
Previous article

Коронавирусът е опасен, но паниката е още по-опасна

Next article

Pedagogy, Number 2/2020, Volume 92

Next article

Pedagogy, Number 2/2020, Volume 92

Philosophy, Number 2/2019, Volume 29

След 65 години – срочни трудови договори

Няма да има нулева учебна година

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"