"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2019 Брой 4, 2019

6 пъти по-ниски заплати гонят специалисти зад граница

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
24-01-2019
in Брой 4, 2019
A A

Шест екипа в Института за изследване на населението и човека към БАН работиха по проблемите за преодоляване на демографската криза у нас. Задачата им е възложена от Министерския съвет. В този брой на в. „Аз-буки“ представяме резултатите на групата по „Демографско развитие и работна сила“.
Научният екип отчита, че има външни за страната обстоятелства, които са обективни и на тях трудно може да се повлияе, разказва проф. Кремена Борисова от Института за изследване на населението и човека към БАН, ръководител на работната група. Едното от тях е, че в България заплащането е около шест пъти по-малко от средното за ЕС. Силната конкуренция между развитите страни за привличане на работна сила стимулира допълнително емиграцията.
„Извън тези две най-важни обстоятелства в самото развитие на работната сила, от демографска гледна точка, има няколко негативни тенденции, които се развиват не от вчера и са доста устойчиви – казва проф. Борисова. – Първата е, че заетостта за всички възрастови групи у нас е по-ниска от средното за ЕС. При това в България сме под средното за всяка отделна възрастова група с едно изключение. А то е, че у нас само жените над 55 години имат заетост малко над средната за европейските жени на тази възраст.“
В същото време една трета от хората на 15 – 64-годишна възраст са неактивни. „За мен това е следващата тема, която трябва да се проучи сериозно и да се раздели тази голяма група неактивни на отделни подгрупи, тъй като те не са хомогенна маса – казва проф. Борисова. – Мерките трябва да се насочват към конкретни части от групата, тъй като едните са инвалиди, които не могат да работят, другите гледат болен възрастен или малко дете. На тях може да им се предложат гъвкави форми на работно време, като намален работен ден, плаващи часове и т.н., които засега у нас са по-слабо развити, отколкото в Европа.“
Учените предлагат и редица мерки, като любопитното е, че от предложените около 50 само за две се изисква допълнително финансиране.

 

Четете повече в бр. 4, 24 – 30 януари 2019 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Законови промени заради акредитацията Да „изриташ“ черна дупка БАН обявява конкурс за млади изследователи Кошмарът „атмосферна река“

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Наука

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

100 хора

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Next article

81% от училищата с увеличени заплати още през януари

Българите в Англия запазват правата си и след Брекзит

Ученето като предизвикателство

Ученето като предизвикателство

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"