"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2016 Брой 9, 2016

Кое свързва математиката и риториката

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
02-03-2016
in Брой 9, 2016
A A

„Можем да се похвалим и с наши възпитаници, които се занимават с археология – районът ни е богат в това отношение“, споделя пред „Аз-буки“ директорът на училището Ваньо Георгиев. Школото е създадено през 1891 г. и е наследник на килийното девическо училище от 1828 г. А днес е предпочитано сред родителите, защото са сигурни, че децата им получават добра подготовка. Често тук са учили не само майките и татковците, но и бабите и дядовците и затова с готовност записват деца и внуци. „Като стратегически приоритет сме поставили извънкласната работа – казва директорът Ваньо Георгиев. – Тя дава възможност децата да задоволяват своите интереси в различни области. Много държим на единството между изкуства, спорт и наука. Градът е малък, трудно можем да си представим, че в него може да се формират три паралелки с много добри математици. Затова гледаме да дадем възможност на учениците да се изявяват в много области.“ В гимназия „Нанчо Попович“ учат 782 деца. Всяка година има прием за 5 паралелки след VII клас, който се изпълнява. Учебните планове са разработени така, че да позволят на учениците след XII клас да кандидатстват във възможно най-много висши учебни заведения. Профилиращи предмети са всички от културно-образователната област математика, ИТ, природни науки и чужд език, който се изучава интензивно. Профилиращ предмет е и български език и литература, което позволява учениците да се представят добре на матурите. Възпитаниците на гимназията редовно печелят медали от международни олимпиади по информационни технологии и математика. Някои оставят сериозна следа с по няколко златни медала, като Ростислав Руменов и Румен Христов, който сега е в Масачузетския технологичен институт. Там учи и друга бивша ученичка Катерина Велчева, приета там за постижения по математика. „В Масачузетския институт има квота за студенти от отделните държави и една година за нея се бориха двама наши ученици”, казва директорът.

Четете повече в бр. 9, 2 – 9 март 2016 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Три нови образователни стандарта на етап обсъждане Да помним българското Наркозависимите имат нужда от подкрепата на родителите Училището, което детето припознава като свое

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Внимавайки в картинката

Next article

Професионално образование, година XVIII, книжка 1, 2016

Next article

Професионално образование, година XVIII, книжка 1, 2016

Как да избера професия

Училище с минало и бъдеще

Училище с минало и бъдеще

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"