"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2015 Брой 6, 2015

Физиката е повече от разказ

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-02-2015
in Брой 6, 2015
A A

Отличията са от престижни международни състезания. С подготовката на отборите по астрономия, биология, информатика, математика, математическа лингвистика, физика и химия са ангажирани 70 преподаватели и учени. Тези факти бяха изнесени на Четвъртата годишна среща на българските олимпийски отбори по природни науки с президента Росен Плевнелиев. Дъждът от медали миналата година подминава отбора на младите физици, на които не им стига съвсем малко за класация в челната тройка, както казва един от неговите треньори Асен Кюлджиев. Но затова пък Международният турнир на младите физици е едно от най-интересните състезания, което се различава от олимпиадите. „На другите състезания всичко приключва с предаването на белите листа с решените задачи – подчертава Кюлджиев. – При нас се води публична дискусия. Това изисква различни умения, които впрочем не се дават от нашата образователна система или се прави в съвсем малка степен. Освен че трябва да бъдат добри физици, учениците трябва да са наясно и какво точно представлява научната дискусия. Става дума за различен формат, много по-вълнуващ от обикновените олимпиади.“ Във всеки турнир има по пет селективни кръга. В един кръг отборът преминава последователно през трите роли – на докладчик, на опонент и на рецензент. Докладчикът представя решение на задачата. Опонентът търси слабите места в предлаганото решение и така започва научна дискусия. Ролята на третия отбор е да бъде обективен рецензент, който да прецени доколко отборът докладчик и опонентът му са се справили със задачата и доколко успешна е била дискусията. На практика участниците трябва да докладват по 5 задачи, да опонират на 5 и да рецензират 5. Задачите се раздават предварително и върху тях се работи 2 – 3 месеца преди форума. Но това не са задачи с ясно начало и край. Това са по-скоро изследователски теми, които могат да се развиват в най-различни посоки.

Четете повече в бр. 6, 5 – 11 февруари 2015 г.

Your Image Description

Свързани статии:

Ресурсното подпомагане на три равнища Храм на толерантността Над 36,7 млн.лв. за работа с деца и ученици от уязвими групи Учениците от опожареното училище в с. Гранит се местят в школото в Братя Даскалови

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Училище

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

History, issue 1/2015, Volume 23

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 1, 2015

Next article

Стратегии на образователната и научната политика, година XXIII, книжка 1, 2015

Чуждоезиково обучение, книжка 1, година XLII, 2015

Математическата в София спечели турнир по физика

Математическата в София спечели турнир по физика

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"