"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2018

Foreign Language Teaching, Number 6/2018, Volume 45

Анелия Vracheva от Анелия Vracheva
19-11-2018
in Contents of Foreign Language Teaching, 2018
A A

CONTENTS of issue 6/2018  /  СЪДЪРЖАНИЕ на брой 6/2018

 

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА

Тюркологията в Софийския университет през ХХІ век
[Turkic Studies at The University of Sofia in 21st century] /
Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov – p. 583
Log in to read the full text

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА

Чуждоезикова сугестопедия за възрастни: учебни материали и учебен процес
[Foreign Language Suggestopedia for Adult Learners: Teaching Materials and Teaching Process] /
Галя Матева / Galya Mateva – p. 600
Log in to read the full text

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА

Культурный облик слова: о составляющих лингвокультурного уровня
[The Cultural Face of the Word: about the Components of the Linguocultural Level] /
Григорий Токарев / Tokarev Grigoriy Valeriyevich – p. 612
Log in to read the full text

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ

За моя първи „стаж“ в Монпелие и още нещо…
[For my First „Internship“ in Montpellier and Even More…] /
Йорданка Добрева / Yordanka Dobreva – p. 625
Log in to read the full text

IN MEMORIAM

В памет на проф. Хайрие Мемова-Сюлейманова
[In Memory of Prof. Hayriye Süleymanova] /
Милена Йорданова / Milena Yordanova – p. 630
Log in to read the full text

EVENTS / ХРОНИКА

Семинар „Езикът на геополитиката в епохата на постистината“
[Seminar on the Topic of “The language of Geopolitics in the Post-truth Era”] /
Даниела Кох-Кожухарова / Daniela Koch-Kozhuharova – p. 646
Log in to read the full text

Трета международна научна конференция „Компютърната лингвистика в България“ – традиции и перспективи
[Third International Scientific Conference “Computer Linguistics in Bulgaria” – Traditions and Perspectives] /
Светлозара Лесева, Ивелина Стоянова / Svetlozara Leseva, Ivelina Stoyanova – p. 650
Log in to read the full text

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ

Незавършеният проект на идилията: пасторал и модерност
[The Unfinished Project of Idyll: Pastoral and Modernity] /
Владимир Сабоурин / Vladimir Sabourin – p. 657
Log in to read the full text

Стилно за стилистиката
[About Stylistics, in Style] /
Йовка Тишева / Yovka Tisheva – p. 662
Log in to read the full text

ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ – p. 666

READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS /
READ IN THE LATEST ISSUES OF AZ BUKI JOURNALS  – стр. 673

GUIDE FOR AUTHORS / УКАЗАНИЯ ЗА АВТОРИТЕ – p. 675

 нагоре


 ТЮРКОЛОГИЯТА В СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ ПРЕЗ ХХІ ВЕК

 

Prof. Dimitar Vesselinov, DSc.

Sofia University

Absract. Целта на статията е да се представи съвременното състояние на изследванията в областта на тюркологията, реализирани в началото на ХХI век от Катедрата по тюркология и алтаистика към Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Представянето на съвременното състояние на научното направление се осъществява чрез метода за анализ и оценка на академично признатата монографична продукция на българските тюрколози, като обективизиран ориентир за подема в българската филологическа наука. Публикациите с монографична стойност чертаят съвременните параметри на теоретико-приложните филологически проучвания, тъй като всяка монография може да се разглежда като филологическо свидетелство, фиксирало определен етап и аспект в развитието на тюркологията и алтаистиката в Софийския университет.

Keywords: Turcology; current situation; Turkic studies; 21st century; Altaic studies; analysis; assessment; contemporary state; theoretical philology; applied philology

TURKIC STUDIES AT THE UNIVERSITY OF SOFIA IN 21ST CENTURY

Abstract. The purpose of this study is to present the current situation in the field of Turkic Studies as of the beginning of the 21st century at the Turkic and Altaic Studies Department at Sofia University “St. Kliment Ohridski”. This presentation has been achieved due to the methods of analysis and assessment of the academically approved monographic production of Bulgarian specialists in Turkish Language and Culture, being an objective mark for the advancement in Bulgarian philological science. The publications with monographic value outline the contemporary state of theoretical and applied philological studies, as each monography can be seen as philological evidence which has fixed a definite stage and aspect in the development of Turkic and Altaic Studies at Sofia University “St. Kliment Ohridski”.

Prof. Dimitar Vesselinov, DSc.

Faculty of Classical and Modern Philology

University of Sofia

Sofia, Bulgaria

 нагоре


ЧУЖДОЕЗИКОВА СУГЕСТОПЕДИЯ ЗА ВЪЗРАСТНИ: УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ И УЧЕБЕН ПРОЦЕС

Галя Матева

Technical university – Sofia

Absract. Настоящата статия продължава аналитичния обзор върху сугестопедията, като поставя фокуса върху практическото ѝ приложение при обучението по чужд език на възрастни. Подробно се разглежда начинът на структуриране на учебните материали, определят се същността и ролята на глобалния урок в рамките на учебника-пиеса. Специално внимание се отделя на специфичните етапи и техники в учебния процес от класическия период на сугестопедията, като се добавят и нови развития от съвременната практика. Прави се опит да се откроят практическата насоченост и богатият потенциал на сугестопедичното обучение в рамките на комуникативния метод в съвременното чуждоезиково обучение.

Keywords: foreign language suggestopedia; adults; suggestopedic coursebook; global lesson; stages and techniques of learning; communicative language teaching

FOREIGN LANGUAGE SUGGESTOPEDIA FOR ADULT LEARNERS: TEACHING MATERIALS AND TEACHING PROCESS

 

Abstract. The present article continues the analysis of suggestopedia by focusing on its practical applications in the field of foreign language teaching to adults. It reviews in detail the structure of the teaching materials and defines the specific character and role of the “global lesson” in the artistically designed course books. Special attention is devoted to the classical stages and techniques of the teaching process. Some recent developments have also been given prominence.

An attempt is made to reveal the practical nature and rich developmental potential of suggestopedia within the framework of the Communicative Language Teaching in contemporary language education.

Dr. Galya Mateva, Assoc. Prof.

English Department

Technical University of Sofia

Cambridge CELTA and DELTA tutor

Sofia, Bulgaria

 нагоре


КУЛЬТУРНЫЙ ОБЛИК СЛОВА: О СОСТАВЛЯЮЩИХ ЛИНГВОКУЛЬТУРНОГО УРОВНЯ

Григорий Токарев

Тульский государственный

педагогический университет им. Л.Н. Толстого

Absract. В статье рассмотрены составляющие лингвокультурного уровня. Результатом интеракции языка и культуры становится специфическая семиотическая система. Знаки языка получают новую семиотическую функцию, становясь элементами культуры. К ним относятся базовые метафоры, символы, эталоны, меры, прецедентные имена, безденотатные единицы, обереги. Интегральными признаками семантики элементов лингвокультурного уровня являются антропоцентризм, прототипичность, образность.

Keywords: language; culture; sign; semantics; mentality; metaphor; symbol; standard

THE CULTURAL FACE OF THE WORD: ABOUT THE COMPONENTS OF THE LINGUOCULTURAL LEVEL

Abstract. The article tells about the components of the linguocultural level. A specific semiotic system becomes a result of the interaction of language and culture. The language signs get a new semiotic function, becoming elements of culture. They include basic metaphors, symbols, standards, measures, precedent names, non-denotational units, charms. Integral signs of semantics of the linguocultural level elements are anthropocentrism, prototypicality, figurativeness.

Prof. Dr. Tokarev Grigoriy Valeriyevich

Tula State Lev Tolstoy Pedagogical University

300026 Tula, Russia

нагоре


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 2/2018, Volume 45 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2018, Volume 45 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 5/2018, Volume 45 Default ThumbnailAnnual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2018

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Професионално образование, година XX, книжка 6, 2018

Next article

Качествено образование за всеки

Next article
Качествено образование за всеки

Качествено образование за всеки

Облик, създаван от малките детайли

Облик, създаван от малките детайли

90% прием по първо желание

90% прием по първо желание

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"