"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching Contents of Foreign Language Teaching, 2018

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2018

от
19-12-2018
in Contents of Foreign Language Teaching, 2018
A A

ЧУЖДОЕЗИКОВО ОБУЧЕНИЕ
НАУЧНО СПИСАНИЕ

FOREIGN LANGUAGE TEACHING
BULGARIAN EDUCATIONAL JOURNAL

ГОДИНА XLV / VOLUME 45, 2018
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ

СТРАНИЦИ / PAGES

Книжка 1 / Number 1: 1 – 112
Книжка 2 / Number 2: 213 – 224
Книжка 3 / Number 3: 225 – 336
Книжка 4 / Number 4: 337 – 464
Книжка 5 / Number 5: 465 – 576
Книжка 6 / Number 6: 577 – 680

7 – 8 EDITORIAL / КЪМ ЧИТАТЕЛЯ

 

APPLIED LINGUISTICS / ПРИЛОЖНА ЛИНГВИСТИКА
13 – 19: Анализът на разговора – теория на практиката [Conversation Analysis – Theory of Practice] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
119 – 134: Думите, изреченията и текстът като езикови знакове [The Words, the Sentences and the Text as Linguistic Signs] / Мери Лакова / Meri Lakova
135: Проблеми и особености на чуждоезиковото обучение по арменски език [Problems and Peculiarities of Foreign Language Learning in Armenian] / Петър Голийски / Peter Goliyski
231 – 242: Комуникативното поведение на събеседника в експанзията на диалогичната единица [Communicative Behaviour of the Converser during the Expansion of Dialogic Unit] / Донка Мангачева / Donka Mangatcheva
243 – 251: F2 Transition Measurement in Bulgarian Adults who Stutter and who do not Stutter / Gergana Padareva-Ilieva, Dobrinka Georgieva
343 – 356: Семантични релации в рамките на многократнатa хиперонимия в Уърднет [Semantic Relations in the Scope of Wordnet Multiple Hypernymy] / Светла Коева, Валентина Стефанова, Димитър Христов / Svetla Koeva, Valentina Stefanova, Dimitar Hristov
471 – 484: Public Awareness of Dyslexia in Balkan Countries / Mirela Duranović, Dobrinka Georgieva, Mirjana Lenček, Tatjana Novović, Muljaim Kačka
485 – 496: Диахронно развитие и същност на съвременните наклонения в индоевропейските езици [Diachronic Development and Nature of the Moods in the Contemporary Indo-European Languages] / Биляна Михайлова, Никола Кръстев / Bilyana Mihaylova, Nikola Krastev

 

EVENTS / ХРОНИКА
81 – 84: Актуално състояние на българската тюркология [The Current Situation of Turkic Studies in Bulgaria] / София Шигаева-Митреска /
Sofiya Shigayeva-Mitreska
85 – 87: Проф. д-р Галина Шамонина е наградена с медал „Пушкин“ [Prof. Dr. Galina Shamonina Awarded with “Pushkin” Medal] / Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov
88 – 92: Професор Павлина Стефанова на 70 години [Prof. Pavlina Stefanova on Her 70th Anniversary] / Елена Савова / Elena Savova
204 – 205: Регионална франкофонска среща по въпросите на специализираното обучение [Regional Francophone Meeting on Vocational Training] / Радостина Георгиева / Radostina Georgieva
311 – 313: „Език свещен…“ и езикова културна памет [“Sacred Language …” and National Linguistic Memory] / Мариана Георгиева / Mariana Georgieva
314 – 316: Доц. Илиане Владовой 80 лет [Dr. Iliana Vladova, Assoc. Prof, Celebrates 80th Anniversary] / Валентина Аврамова / Valentina Avramova
317 – 320: II Международный молодежный форум „Моя инициатива в образовании“ в Варне [ II International Youth Forum “My Initiative in Education” in Varna] / Галина Шамонина, Раиса Богданова / Galina Shamonina, Raisa Bogdanova
558 – 559: Четене на романа на Димитър Димов „Тютюн“ на различни езици [Reading Dimitar Dimov‘s Novel „Tiutiun (Tobacco)“ in Different Languages] / Милена Катошева / Milena Katosheva
646 – 649: Семинар „Езикът на геополитиката в епохата на постистината“ [Seminar on the Topic of “The language of Geopolitics in the Post-truth Era”] / Даниела Кох-Кожухарова / Daniela Koch-Kozhuharova
650 – 656: Трета международна научна конференция „Компютърната лингвистика в България“ – традиции и перспективи [Third International Scientific Conference „Computer Linguistics in Bulgaria“ – Traditions and Perspectives] / Светлозара Лесева, Ивелина Стоянова / Svetlozara Leseva, Ivelina Stoyanova

 

INAUGURAL LECTURE / ВСТЪПИТЕЛНА ЛЕКЦИЯ
56 – 68: Розетският камък на преводача [Translator’s Rosetta Stone] / Ирена Кръстева / Irena Kristeva
280 – 296: Българският “maître de langues” [The Bulgarian “maître de langues”] /
Димитър Веселинов / Dimitar Vesselinov

 

IN MEMORIAM
104 – 105: В памет на проф. Димитър Зашев [In Memory of Prof. Dimitar Zashev] / Боян Знеполски / Boyan Znepolski
214 – 216: Professor Boyan Alexiev, PhD. (1949 – 2017)
374 – 378: Доц. д-р Евдокия Метева – като преподавателка, изследователка и наша учителка [Dr. Evdokia Meteva, Assoc. Prof. – as a Teacher, Researcher and our Mentor] / Илиана Чекова, Ангелина Вачева / Iliana Chekova, Angelina Vacheva
547 – 557: В памет на проф. Kамен Михайлов [In Memory of Prof. Kamen Mihaylov, DSc.] / Панайот Карагьозов / Panayot Karagiozov
630 – 645: В памет на проф. Хайрие Мемова-Сюлейманова [In Memory of Prof. Hayriye Süleymanova] / Милена Йорданова / Milena Yordanova

 

INTERVIEW / ИНТЕРВЮ
9 – 12: Българският не е сред малките езици. Интервю с проф. д-р Елизабет Шоре – Славянски семинар към Университета „Алберт Лудвиг“ във Фрайбург, Германия [The Bulgarian Language is not among the Small Languages. An interview with Prof. Dr. h.c. Elisabeth Cheauré, Professor of Slavic Philology (Literary Studies) and Gender Studies – University of Freiburg (Germany)] / Татяна Дикова / Tatyana Dikova

 

LANGUAGE AND CULTURE / ЕЗИК И КУЛТУРА
49 – 55: „Тартюф“ – дървото на съвестта, когато къщата се окаже тясна [Tartuffe – the Tree of Conscience, when the House Suddenly Becomes Narrow] / Даниела Борисова / Daniela Borisova
165 – 176: Скандинавският север и Европа – взаимодействие през вековете
(VIII – XXI век) [The Scandinavian North and Europe — Centennial Interaction (8th – 21st Century)] / Вера Ганчева / Vera Gancheva
177 – 186: Знаки российской культурной идентичности в слоганах коммерческой рек­ламы [Symbols of Russian Cultural Identity in the Slogans of Commercial Advertising] / Татьяна Романова / Tatiana Romanova
187 – 193: The Fear to Talk / Adriana Sotirova
266 – 279: La narrativa cartográfica de Antonio Muñoz Molina en los Misterios de Madrid y la Noche de los tiempos / Arantxa Fuentes Ríos
505 – 521: Reflections on Approaches to Language and Culture and their Relevance to Publishing and Librarianship during Sultan Abdülhamid II Period: Istanbul University’s Rare Books Library / Pervin Bezirci
522 – 535: От приказката към новелата и обратно, или раждане на италианската литературна приказка с „Приказка на приказките“ на Джамбатиста Базиле [From the Fairy Tale to the Novel and Back, or the Birth of the Italian Literary Fairy Tale with Jambatista Basile‘s “Tales of Tales”] / Петя Петкова-Сталева / Petia Petkova-Staleva
612 – 624: Культурный облик слова: о составляющих лингвокультурного уровня [The Cultural Face of the Word: about the Components of the Linguocultural Level] / Григорий Токарев / Tokarev Grigoriy Valeriyevich

 

LANGUAGE TEACHING METHODOLOGY / МЕТОДИКА
20 – 40: Сугестопедия: основни понятия и принципи в светлината на обучението по чужд език [Suggestopedia: Core Meanings and Principles in the Scope of Foreign Language Learning] / Галя Матева / Galya Mateva
41 – 48: eTwinning в полза на чуждоезиковото обучение [eTwinning in Benefit of Foreign Language Training] / Теодора Вълова / Teodora Valova
145 – 151: Играта като образователен феномен и нейното място в чуждоезиковото обучение [Game as an Educational Phenomenon and Its Place in Foreign Language Teaching] / Илка Бирова / Ilka Birova
152 – 164: Усвояване и учене на втори език: педагогически аспекти [Second Language Acquisition and Learning: Pedagogical Aspects] / Тодор Шопов / Todor Shopov
252 – 265: Сугестопедия: как да разкрием резерви в процеса на чуждоезиковото обучение [Suggestopedia: How to Reveal the Potential of Learners in the Process of Foreign Language Teaching] / Галя Матева / Galya Mateva
497 – 504: Използване на поетични текстове в съвременните учебни системи по испански език [The Use of Poetic Texts in Modern Spanish Language Textbooks] / Венета Сиракова / Veneta Sirakova
600 – 611: Чуждоезикова сугестопедия за възрастни: учебни материали и учебен процес [Foreign Language Suggestopedia for Adult Learners: Teaching Materials and Teaching Process] / Галя Матева / Galya Mateva

 

LINGUODIDACTICAL ARCHEOLOGY / ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКА АРХЕОЛОГИЯ
69 – 80: Възможности на езиковото и литературното обучение за развиване речта на учениците [Opportunities of Language and Literary Learning for Developing Students’ Speech] / Мирослав Янакиев / Miroslav Yanakiev
194 – 203: Чуждоезиковото обучение в България през 30-те години на XX в.
– между каноничното и модернистичното [Foreign Language Teaching in Bulgaria in the 1930s – between Canon and Modernity] / Весела Белчева / Vesela Belcheva
297 – 310: Ролята и значението на италианските научни издания при формирането на фонда на Университетската библиотека „Св. Климент Охридски“ [The Role and Importance of Italian Scientific Books in the Fundamental Development of Collections of the University Library “St. Kliment Ohridski”] / Анна Ангелова / Anna Angelova
366 – 373: Италиански старопечатни издания [Italian Old Printed Books] / Анна Ангелова / Anna Angelova
536 – 546: Изследване „Гласни и съгласни“ [Study „Vowels and Consonants“] / Мирослав Янакиев / Miroslav Yanakiev
625 – 629: За моя първи „стаж“ в Монпелие и още нещо… [For my First “Internship” in Montpellier and Even More…] / Йорданка Добрева / Yordanka Dobreva

 

OPEN FILE / ОТКРЫТАЯ ЛИНИЯ
X Jubilee International Qualification School “Modern Pedagogical Technologies in Teaching Russian as a Foreign Language” / X юбилейная международная квалификационная школа «Современные педагогические технологии в обучении русскому языку как иностранному»
383 – 391: Университеты – участники в Школе / Participating Universities
392 – 397: Молодые русисты Европы в мире русского языка и культуры [Young Russian Teachers in Europe in the World of Russian Language and Culture] / Галина Шамонина / Galina Shamonina
398 – 405: Игра с языком и о языке, или об экологической лингвистике [Language Game and Game Language on Ecolinguistics] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
406 – 413: Словари новых слов: проблемы и перспективы [Neography: Problems and Prospects] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
414 – 419: Мифы о русском языке: on-line [Myths about Russian Language: On-line] / Валерий Ефремов / Valeriy Efremov
420 – 427: Кинотехнология в обучении русскому языку: теоретические основы, особенности организации [Movie-Technology in Russian Language Instruction: Theoretical Bases, Organizational Peculiarities] / Леонид Московкин, Светлана Маркова / Leonid Moskovkin, Svetlana Markova
428 – 433: Калинка на уроке русского языка [Kalinka in Russian Language Class] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
434 – 441: Феномен бала в зеркале обучения русскому языку и русской культуре [Ball Dance in the Mirror of Teaching Russian Language and Culture] / Надя Чернева / Nadya Cherneva
442 – 448: Мобильные приложения для изучения РКИ [Mobile Applications for Studying Russian] / Денис Букин / Denis Bukin
449 – 454: Определения понятия «метод обучения» [Definitions of the Concept of “Teaching Method”] / Леонид Московкин / Leonid Moskovkin

 

REVIEWS AND ANNOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
93 – 99: Всичко да става за поука [Let All Things be Done into Edifying] / Радияна Дринова / Radiana Drinova
100 – 101: Begrifflichkeiten und Schwerpunkte in der pragmatischen Untersuchung von Sprache [Terms and Priorities in the Pragmatic Study of Language] /
Martin Henzelmann
102 – 103: Изследване на играта като образователен феномен [The Game Study as Educational Phenomen] / Антония Радкова / Antonia Radkova
206 – 209: Предизвикателства и перспективи пред съвременната тюркология [Challenges and Perspectives in Front of Modern Turkic Studies] / Мария Михайлова-Мръвкарова / Maria Mihaylova-Mravkarova
210 – 211: Международна интердисциплинарна конференция за студенти и докторанти [International Interdisciplinary Conference for Students and PhD. Students] / Миглена Христозова / Miglena Hristozova
212 – 213: Einführung in die Linguistik und in die sprachwissenschaftliche Bohemistik [Introduction to Linguistics and to Linguistic Czech Studies] / Martin Henzelmann
321 – 326: Градината с дървото, което се разклонява: Вавилонски отклонения на Ирена Кръстева [The Garden with the Branching Tree: Babylonian Deviations of Irena Kristeva] / Владимир Сабоурин / Vladimir Sabourin
327 – 328: Втора международна интердисциплинарна конференция за студенти и докторанти [Second International Interdisciplinary Conference for Students and PhD-Students] / Миглена Христозова / Miglena Hristozova
560 – 564: Векът на структурализма [The Century of Structuralism] / Живко Христов / Jivko Hristov
565 – 568: Истории за царе и философи, писатели и шпиони [Stories about Kings and Philosophers, Writers and Spies] / Ангелина Вачева / Angelina Vacheva
657 – 661: Незавършеният проект на идилията: пасторал и модерност [The Unfinished Project of Idyll: Pastoral and Modernity] / Владимир Сабоурин / Vladimir Sabourin
662 – 665: Стилно за стилистиката [About Stylistics, in Style] / Йовка Тишева / Yovka Tisheva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 1/2018, Volume 45 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 3/2018, Volume 45 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 4/2018, Volume 45 Default ThumbnailForeign Language Teaching, Number 6/2018, Volume 45

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Професионално образование“, 2018 г.

Next article

Университетите припознаха науката

Next article
Университетите припознаха науката

Университетите припознаха науката

Важно е какво можеш

Важно е какво можеш

Фотоконкурс „Моето училище е най-хубавото”

Фотоконкурс „Моето училище е най-хубавото”

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"