"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Новини Новини 2022 Брой 15, 2022

Посланици на качественото образование

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
13-04-2022
in Брой 15, 2022
A A

„Вие сте посланици на качественото образование и на приобщаващото образование. И всяка ваша дейност, всеки ден, трябва да бъде подчинена на тази основна цел.“ Това заяви зам.-министърът на образованието и науката Мария Гайдарова по време на среща с учители от страната, организирана от Центъра за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ и от Центъра за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства.
В срещата се включиха педагози от предучилищното и училищното образование, помощник директори и директори на образователни институции, университетски преподаватели.
„Имате изключителна мисия – да подготвяте децата от ромски произход да бъдат конкурентни за едно дигитално и високотехнологично развито общество, така че да имат възможности за професионална реализация, да заемат своето място в обществото, да се чувстват полезни и удовлетворени. И пътят за това е образованието – качественото образование“, отбеляза зам.-министър Гайдарова. По думите ѝ педагозите трябва да формират у децата убеденост, че образованието е важно, да ги научат да се учат, да работят в екип, да познават своите традиции и да имат граждански компетенции, които да им помогнат да се интегрират в обществото. Тя подчерта колко е важно след края на извънредната епидемична обстановка всички деца да бъдат върнати присъствено в класните стаи и да им се помогне да преодолеят пропуските от онлайн обучението.
Зам.-министър Гайдарова отбеляза още, че е много важно учителите да имат обратна връзка, за да следят как напредва всяко дете в клас, да прилагат различни методи на работа, различни ресурси и допълнителни надграждащи материали, така че всички учениците да се развиват.
„Не бива учителят да бъде лектор в учебния час и после само да изпитва. Времето за преписване от дъската свърши. Този модел трябва да се надгради с нови методи на работа“, категорична бе Гайдарова. По думите ѝ, тук е и ролята на висшите училища, в които се извършва квалификация на учителите, да им помогнат да въведат тези методи на работа.
Зам.-министър Гайдарова заяви още, че МОН подготвя оценка на добавената стойност в училище, която да покаже кои образователни институции постигат най-значим напредък в резултатите на своите ученици. Това ще позволи да се изведат и добрите практики, които позволяват това. А тези училища ще бъдат подкрепени, включително и финансово.
Зам.-министърът отговори и на редица въпроси относно средствата за уязвими групи, които получават училищата, парите за ПКС, бъдещето на програмата „Отново заедно“, изграждането на STEM центрове във всяко училище. Тя заяви, че не подкрепя идеята за обучение на две скорости и учебници за напреднали.
„Всички деца трябва да имат равен шанс и тук е важна ролята на учителя. Учебникът трябва да дава стандарта. Оттам нататък учебните помагала, допълнителните ресурси, които са вече навсякъде около нас, съчетани с методите на работа или индивидуалния подход, дават това, от което има нужда ученикът“, отбеляза тя.
От своя страна, доц. д-р Йосиф Нунев постави въпроса дали приобщаващото образование не поглъща интеркултурното образование. „А то е изключително важно за образователната ни система, защото е единствената образователна политика, която се занимава със запазване и развитие на идентичността на различните деца“, смята той.
Председателят на „Амалипе“ Деян Колев също засегна въпроса за по-широкото въвеждане на интеркултурното образование, така че в училище всички деца да учат за традициите и културата на различните етноси. Той подчерта още, че в момента протича процес на преход от патриархалност към модерност в ромската общност. И че образованието вече е приоритет за 90 на сто от родителите в нея. „Разбира се, много болезнен е въпросът за десегрегацията и за това как нашите деца да учат заедно“, каза Колев. И цитира данни на МОН, според които през миналата учебна година 907 общообразователни училища и 152 професионални гимназии са с концентрация на ученици от уязвими групи. „От тези училища 198 са в градове, където можем да имаме процес на десегрегация“, заяви той.

Your Image Description

Свързани статии:

МОН пуска „дигитална раница“ наесен Иновациите са възможни навсякъде Кои са най-прецизните счетоводители Сестрите Николови с медали от международeн турнир

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денят

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Иновациите са възможни навсякъде

Next article

Дезинформацията е вредна за 73% от българите

Next article
1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Дезинформацията е вредна за 73% от българите

1,9 млн. евро за 15 наши фирми за иновации

Младежи кандидатстват по DiscoverEU до 21 април

Защо „мекането“ е толкова заразно?

Неин, а не нейн

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"