"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2021 Брой 39, 2021

Горе-долу

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2021
in Брой 39, 2021
A A

Николай КЪНЧЕВ

Българите вярват, че ваксините ще окажат положително влияние върху живота ни в бъдеще, но ги е страх да се ваксинират срещу коронавирус днес. Ще разчитат на новите технологии и изкуствения интелект, стига това да не е веднага, показва проучване на „Евробарометър“.
Дали пък тези нагласи не обясняват родни изрази като „горе-долу“ или „напред-назад“? Има много примери в чуждите езици, когато повторено отрицание има положителен смисъл, но едва ли има друг език, в който двойно съгласие да значи отрицание – като българското „да-да!“. Подобни произведения на речта са изцяло нашенски патент и дават не само колорит, но и ноу-хау на Европа. И ако леко „извъртим“ нещата – дори ни изстрелват с едни гърди напред в научноизследователската област.
Нека обаче да спрем със словесните финтове и да погледнем реалистично анализа на „Евробарометър“. Българите, заедно с останалите жители на Стария континент, следят с най-голям интерес новостите в областта на здравеопазването, медицинските грижи и борбата с промените на климата. В същото време, в ЕС смятат, че Европа изостава от Китай, Япония и САЩ по отношение на откритията и научните знания. Но вярват, че учените ни съвестно се стремят да наваксат изоставането.
Стигаме и до последния въпрос: като знаем кой (и как) произвежда бъдещите учени – знаем ли кой (и как) подготвя образованието си за това предизвикателство? От няколко години българската образователна система залага на STEM обучението и на възможностите за повишаване на функционалната грамотност. Тоест на практическата подготовка за добър старт в живота. Важно е да можем и ние – учители и родители, заедно с децата да „хванем“ тази възможност. Вместо да викаме неволята, да запретнем ръкави и заедно да градим по-добро бъдеще за всички. Към време, когато ще казваме „горе“ много по-често, отколкото „долу“.

Your Image Description

Свързани статии:

Вестник "Аз-буки"Подкрепа Вестник "Аз-буки"Избор Вестник "Аз-буки"Уроци за живота Буквоубежище

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Азбучни истини

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Персонализирано образование чрез изкуствен интелект

Next article

Specific Workload Of Teachers While Conducting Distance Learning – Definition And Reporting Models In Some Bulgarian Universities

Next article

Specific Workload Of Teachers While Conducting Distance Learning – Definition And Reporting Models In Some Bulgarian Universities

Internet Of Things In Education

Comparative Analysis Of Main Activities In The Different Stages Of Mathematic Education

Последни публикации

  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2025, vol. 34
  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"