"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Natural Science
and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Natural Science and Advanced Technology Education
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

Рейтинговите системи на университетите в САЩ и в България – прилики и разлики

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
27-02-2025
in Uncategorized
A A

Проф. Албена Р. Иванова
Rockwell School of Business,
Robert Morris University – USA
Доц. д-р Радка П. Иванова
University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/str2025-1-3-rat

Absract. Образованието заема важно място в живота на всеки човек. Глобализирането на света днес създава благоприятни възможности за избор на учебни заведения, в които младите хора да продължат своето обучение, независимо от географското им местоположение. Създадените системи за оценка на университетите и колежите позволяват да се подготвят рейтингови класации, които да показват степента на постиганите резултати и престижността на висшите училища. Всяка от тези системи използва предварително определени критерии, които обаче са разнородни. Във връзка с това цел на настоящата статия е да се представят приликите и разликите между Рейтинговата система на висшите училища в България и системите за оценка и класация, използвани в САЩ, предвид факта, че част от американските университети и колежи са сред най-престижните учебни заведения в световен аспект.
Keywords: Рейтингова система, висши училища, престиж, глобализация, България, САЩ

JEL classification: I21, I23

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПредизвикателствата пред българската образователна система в пост-социалистическия период Default ThumbnailThe Ecological Silence: Producing Green Policies outside the Environmental Discourse Default ThumbnailПространствените измерения на изменението на климата и глобалното езиково разнообразие Default ThumbnailEvolution of the content and quality of standardized tests in mathematics in ukraine
Tags Българиявисши училищаглобализацияпрестижРейтингова системаProfessor Emeritus of Computer Science Penn State, Hazleton, U.S.A.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Многостранен подход за изследване равнището на дигитализация в подготовката на бъдещи учители

Next article

Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“

Next article

Новият нормативен ред за определяне на трудовото възнаграждение за академичната длъжност „асистент“

Човешкият капитал в държавната администрация – динамични обрати и смущаващи вариации

Финансова лексика за финансова грамотност (Интерпретация на „Национална стратегия за финансова грамотност на Република България“)

Последни публикации

  • Обучение по ПРИРОДНИ НАУКИ и върхови технологии ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXIII, 2024
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2024, vol. 33
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1-2/2024, vol. 33
  • ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ / ГОДИНА XXXII, 2023
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5-6/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3-4/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2023, vol. 32
  • Annual Contents of Natural Science and Advanced Technology Education, 2022
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 5/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 3/2022, vol. 32
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2022, vol. 31
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 1/2022, vol. 31
  • Годишно съдържание на „Обучение по природни науки и върхови технологии“
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 6/2021, vol. 30
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 5/2021, година XXX
  • Natural Science and Advanced Technology Education, 4/2021, vol. 30
  • Project-Based Teaching in Model for Meaningful and Technological Integration of the Ecological Education
  • Сп. „Обучение по природни науки и върхови технологии“, книжка 3/2021, година XXX

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About the journal
  • Aims and Scope
  • Editorial Board Members
  • Contents
  • Guidelines
    • Guide for Authors
    • Reviewer's Guide
  • Publishing Ethics
  • Contact
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"