Усвояване на речниковия състав на езика чрез съпоставка на официални преводи и превод от изкуствен интелект
Ваня Бояджиева
Частно средно училище „Българско школо“
https://doi.org/10.53656/voc24-4-01
Abstract. Изследователската задача има за цел да подкрепи изучаването на вулгаризмите като част от речниковия състав на езика…
Основна, транспозиционна и модална употреба на сегашно време в български език и техните релации в английски и испански език
Georgi Dzhumayov
Основно училище „Любен Каравелов“
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”
https://doi.org/10.53656/voc24-4-02
Abstract. Настоящото проучване има за цел да представи различни случаи на употреба в рамките на общото значение на българското сегашно време и съответните релации в английски и испански език…
Изследване на уменията за четене – среща между наука и образование
Гл. ас. д-р Христина Кукова
Institute for Bulgarian Language “Prof. Lyubomir Andreychin”
Bulgarian Academy of Sciences
Гергана Будинова
21. СУ „Христо Ботев“ – София
https://doi.org/10.53656/voc24-4-03
Abstract. Статията си поставя за цел да представи едно изследване, проведено сред български ученици…
Проблемно ориентирано обучение като възможност за развиване на критическото мислене на учениците
Despina Vasileva
Sofia University
https://doi.org/10.53656/voc24-4-04
Abstract. В статията се представят особеностите на проблемно ориентираното обучение и възможността чрез него да се развива критическото мислене на учениците…
Възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект в проектно ориентираното обучение
Д-р Стойка Чакърова
Sofia University
Faculty of Slavic studies
https://doi.org/10.53656/voc24-4-05
Abstract. В статията се анализират възможности и ограничения при използването на изкуствен интелект (ИИ) в образованието…
Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор
Катя Иванова
Първо ОУ „Иван Вазов“ – Свиленград
https://doi.org/10.53656/voc24-4-06
Abstract. Проведеното изследване на тема „Изкуственият интелект и неговото приложение при подготовката за Националното външно оценяване в 7. клас за съставяне на разширен свободен отговор“ има за цел да подпомогне работата на учители и ученици в прогимназиален етап…
Дейности за стимулиране на творческите способности на ученици (обучение по български език в прогимназиален етап)
Nevyana Todorova
Sofia University
7. СУ „Св. Седмочисленици“ (България)
https://doi.org/10.53656/voc24-4-07
Abstract. Мисленето винаги е началото на всеки проект за писане и се изразява в изследване на поставената тема, умът да се движи свободно между идеите, които се генерират. Децата често избягват да мислят, защото предимно разчитат на паметта си…
